تأکید ولایتی بر اهمیت شناخت بیشتر فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی 
کد خبر: 4166437
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

تأکید ولایتی بر اهمیت شناخت بیشتر فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی 

علی‌اکبر ولایتی در در جلسه کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اهمیت شناخت بیشتر فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی تأکید کرد. 

به گزارش ایکنا، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سی و هفتمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران به ریاست علی اکبر ولایتی و با محوریت گزارشی از روند امور اجرایی جهت برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور در اسفندماه ۱۴۰۲، بررسی گسترش روابط در حوزه فرهنگ و تمدن در کشورهای همسایه و تاکید بر توجه به ابعاد مختلف شخصیت یعقوب لیث صفاری و ملاحظات ویژه در این خصوص برگزار شد.

ولایتی در این جلسه بر اهمیت شناخت هرچه بیشتر فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی و استفاده ظرفیت‌ها به جهت تثبیت نقش یعقوب لیث در حوزه‌های مختلف فرهنگی و تمدنی از جمله زبان فارسی تاکید و از زحمات اعضا که پیگیری‌های لازم را صورت می‌دهند تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: توجه به شخصیتی مانند یعقوب لیث به عنوان نماد یک مسلمان شیعه، عارف و جوانمرد می‌تواند در تقویت هویت ایرانی امروز اثرگذار باشد.

در ادامه مباحث جلسه، مهدی نوید ادهم، دبیر کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران نیز بر پیگیری موارد مطرح شده در خصوص تشکیل بنیاد بین‌المللی جندی شاپور تاکید کرد و نظرات اعضا در خصوص متن پیش‌نویس آن طرح و بررسی گردید و بر اساس رای اعضا کمیته این اساسنامه مورد تصویب و مقرر گردید برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال گردد.

در پایان مصوباتی در موضوعات مطروحه صورت پذیرفت و مقرر گردید سایر فعالیت‌های مربوطه در جلسه آتی پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha